Fandom

Dragon Ball Wiki

Champa

1263strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Champa[1][2]
Champa (infoboks, IC Cardass).jpg
シャンパ
(破壊神)
Shanpa
(Hakaishin)
Imię w anime Brak polskiej wersji.
Imię w mandze Brak polskiej wersji.
Inne imiona Shampa
Płeć Mężczyzna
Debiut w mandze DBS, rozdział #003
Debiut w anime DBS, odcinek #018
Występuje Dragon Ball Super Logo.png
Rasa Hakaishin
Zginął Nigdy nie zginął.
Pochodzenie Nieznane
Miejsce zamieszkania Nieznane
Poziom bojowy Nieznana
Znaczenie imienia „Champa” pochodzi od japońskiego zapożyczenia „シャンパン, shanpan” z francuskiego „champagne”, czyli „szampan”.
Pokrewieństwa
  • Beerus (brat bliźniak)
  • Vados (mistrzyni, kompanka, asystentka)
  • Zenō (pan)
  • Hit (podwładny)
  • Cabba (podwładny)
  • Magetta (podwładny)
  • Frost (podwładny)
  • Botamo (podwładny)
  • Champa[1][2] (jap. シャンパ [Shanpa])Bóg Zniszczenia Szóstego Wszechświata[3][4][5], brat bliźniak Beerusa[5].

    Champa jest grubszy od Beerusa. O jego osobowości niewiele wiadomo. Trzeci rozdział DBS zdradza jedynie, że postać zdaje się knować przeciwko Beerusowi, unikając zostania przezeń zauważonym. Kiedy jego działania zostają dostrzeżone, między nim i towarzyszką a Starym Kaiōshinem i Kaiōbito dochodzi do spięcia.

    Dragon Ball Super Edytuj

    Champa pierwszy raz pojawia się w Sadze Selekcyjnego Turnieju Sztuk Walki Bogów Zniszczenia. Widz widzi jego, oraz jego asystentkę Vados, która wygląda na żeńską wersję Whisa jak niszczą jedną z planet i odlatują. W późniejszym czasie dochodzi do spotkania boga z jego bratem Beerusem. Na pytanie boga zniszczenia siódmego wszechświata o to, co robi, odpowiada tylko, że jest w odwiedzinach. Bracia po krótkiej kłótni odchodzą w swoje strony. W późniejszym czasie Champa przybywa na planetę Beerusa. Wtedy też widz dowiaduje się o planach grubego boga - zbiera on Super Smocze Kule, każda o wielkości planety, które mogą spełnić dowolne życzenie i są rozmieszczone pomiędzy szóstym i siódmym wszechświatem. Champa ma już wtedy sześć kul i brakuje mu jednej. Zachwalając jedzenie szóstego wszechświata daje Beerusowi, Whisowi oraz obecnym tam Gokū i Vegecie do spróbowania jajko pewnego gatunku ptaka. Gokū zachwyca się tym jedzeniem, a Vegeta po cichu stwierdza, że smakuje jak zwykłe jajko. Champa jest bardzo dumny z pochwał Gokū, a Beerus w odpowiedzi częstuje ich Ramenem, co bardzo smakuje bogowi, pomimo, że stara się nie dać tego po sobie poznać. Dowiadując się, że na Ziemi jest takie jedzenie każe swojej asystentce poszukać tej planety w ich wszechświecie. Okazuje się, że Ziemianie z szóstego wszechświata całkowicie się wyniszczyli w wojnie. Champa proponuje Beerusowi walkę, na co ten reaguje śmiechem, co denerwuje boga, który go obraża. Bogowie denerwują się na siebie i zaczynają walkę, którą przerywają ich asystenci stwierdzając, że bogowie zniszczenia nie mogą walczyć, gdyż zniszczyli by ich wszechświaty. Champa precyzuje, że chodzi mu o turniej, w którym 5 wojowników będzie ze sobą walczyło o Super Smocze Kule. W przypadku wygranej boga szóstego wszechświata Ziemie z obu wszechświatów zostaną zamienione miejscami. Bogowie w tym momencie się rozdzielają i każdy idzie szukać uczestników, ponadto Champa i Vados są odpowiedzialni na przygotowanie miejsca na turniej. W wyznaczonym czasie obaj bogowie stawiają się w wyznaczonym miejscu z 5 uczestnikami - po stronie szóstego wszechświata walczyć będą kolejno Botamo, Frost, Magetta, Cabba i Hit. Rozpoczynają się walki. Po przegranej Botamo bóg jest zły, a po zamianie Gokū w Super Saiyan'a w walce z Frostem jest zaskoczony jego transformacją i pyta się Cabby, czy Sayianie mogą się transformować, na co ten odpowiada, że nic mu o tym nie wiadomo. Champa widząc przegrywającego z Gokū Frosta wydaje się trochę rozczarowany, że w razie jego porażki nie otrzyma od niego pomocy w walce ze złem. Po wygranej swojego uczestnika jest bardzo zadowolony z tego faktu. Kiedy manipulacje Frosta wychodzą na wierzch czuje się upokorzony i chce zabić wojownika, przed czym powstrzymuje go Vegeta, który chce z nim walczyć. Obojętnie przyjmuje porażkę Frosta w walce z Księciem Sayian. Do walki z Magettą zasądza o utworzeniu kopuły nad ringiem argumentując to bezpieczeństwem widzów (tak naprawdę chodzi mu o ułatwienie zwycięstwa jego wojownika). Kolejne walki przebiegają bez większych wrażeń, do czasu walki Gokū i Hita. Champa bojąc się porażki swojego ostatniego uczestnika w starciu z wojownikiem Beerusa nakazuje mu atakować go, kiedy ten ładuje Kaiokena, co jednak Hit ignoruje. Później nakazuje mu unikać Gokū, gdyż widzi, że im dłużej ten używa techniki Króla światów, tym bardziej się wykańcza, co jego podwładny znowu ignoruje. Na stwierdzenie Cabby, że Hit pragnie uczciwej walki, Champa stwierdza, że nic go nie interesują wojownicy (których nazywa pionkami) i liczy się tylko wygrana. Po tym, jak Hit poddał się w walce z Monaką i wraca na miejsce chcąc wrócić do domu, bóg zniszczenia wściekły przegraną z bratem i nieposłuszeństwem podwładnego grozi, że pozabija ich wszystkich za karę. Realizację jego planów przerywa nagłe pojawienie się Zenō, przed którym Champa, podobnie jak i jego brat, czują wielką trwogę. Po tym, jak Król wszystkiego postanawia urządzić kolejny turniej, bóg zniszczenia szóstego wszechświata mówi swoim uczestnikom, że mają się przygotować do kolejnego turnieju i odchodzi wraz z nimi. Ostatni raz w tej sadze Champe widać, jak wraca w kostce do domu wraz z Vados, która odkrywa, że ich Ziemia została odnowiona i upodobniona do tej z siódmego wszechświata. Bóg od razu domyśla się, że to życzenie Beerusa to sprawiło i jest zadowolony z takiego obrotu spraw.

    GaleriaEdytuj

    • Champa w reklamie gry karciane IC Cardass (1)

    PrzypisyEdytuj

    1. 1,0 1,1 Ten zapis łaciński jest tworem fanów. Oficjalne źródla podają jedynie pisownię w katakanie.
    2. 2,0 2,1 Wymowa jap. /shampa/, ang. /ʃæmpə/, fr. /[ʃɑ̃.pa/.
    3. W drugim trailerze DBS Son Gokū mówi o spotkaniu z Bogami Zniszczenia Beerusem i Champą.
    4. Akira Toriyama udzielił na łamach oficjalnej strony internetowej DBS informacji, że fabuła trzeciej sagi serialu ma się skupić na Szóstym Wszechświecie. [1] Ostatni dostęp: 08.09.15.
    5. 5,0 5,1 DBS, rozdział #005.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki