FANDOM

Celipa
Celipa.jpg
セリパ
Seripa
Imię w anime Brak polskiej wersji.
Imię w mandze Brak polskiej wersji.
Inne imiona Selypa
Płeć Kobieta
Debiut w mandze DBZ, animekomiks
Debiut w anime DBZ, odcinek #086
Występuje LogoDBZ.jpg
Rasa Saiyanka
Zginęła 1. Została zabita przez ludzi Dodorii.
Pochodzenie Vegeta
Miejsce zamieszkania Zaświaty
Poziom bojowy 2000 [j][1]
Głos Yūko Mita
Znaczenie imienia „Celipa”, a faktycznie japońskie „セリパ, seripa” pochodzi od również japońskiego パセリ, paseri, słowa, które jest tamtejszym zapożyczeniem z angielskiego „parsley”, oznaczającym „pietruszkę”.
Pokrewieństwa
  • Bardock (przywódca)
  • Toma (kompan)
  • Gine (kompanka)
  • Totepo (kompan)
  • Pambukin (kompan)
  • Freezer (pan)
  • Król Vegeta (król)
  • Vegeta (książę)
  • Table (książę)
  • Celipa (jap. セリパ [Seripa], pl. w anime brak polskiej wersji, pl. w mandze brak polskiej wersji, fr. Sélipa, Célipa, ang. Fasha)Saiyanka niskiej klasy, przyboczna Bardocka i członkini jego oddziału. Jej wygląd, groźna a jednocześnie kobieca aparycja odzwierciedla bezwzględne i pewne siebie saiyańske wnętrze wojowniczki.

    Razem z innymi członkami zespołu Bardocka pracowała dla Kosmicznej Organizacji Handlu, lojalnie wykonując rozkazy Freezera. Cechowały ją typowe dla Saiyan mroczne poczucie humoru i ironia. Wraz z drużyną uczestniczyła w podbojach wielu przeróżnych planet Północnej Galaktyki. Brała udział w inwazji na planetę Kanassa, kiedy to Tōro, jednen z Kanassjan, obdarzył Bardocka zdolnością jasnowidzenia. Zginęła podczas podboju planety Meat, na którą team wyruszył bez przywództwa, ze względu na niedyspozycję Bardocka.

    Martwa Celipa.jpg

    Umierająca po masakrze ludzi Dodorii

    CiekawostkiEdytuj

    Korn (Celipa) - Katsuyoshi Nakatsuru (2).png

    Pierwszy szkic Celipy

    • Celipa, tak jak reszta Zespołu Bardocka, nie została stworzona przez Akirę Toriyamę. Z opublikowanego przez Shūeishę poradnika Dragon Ball Z Son Gokū Densetsu czytelnicy dowiadują się, że postać Celipy wymyślił Katsuyoshi Nakatsuru, animator oraz współprojektant i współtwórca kilku postaci z Dragon Balla. Ów „przybornik” zawiera przedruki konceptartów przesłanych przez Katsuyoshiego Nakatsuru Akirze Toriyamie do zatwierdzenia. Pierwotnie dziewczyna miała nosić imię „Korn”: „Kōn”, „コーン”, którego bazą jest angielskie „corn”, czyli „kukurydza”. Była także wyższa, miała dłuższe i gęstsze włosy, utrwalone i zaczesane do góry w taki sposób, że przypominają afro lub fryzurę „na hełm”. Jej pancerz bojowy, ustępując pod względem erotyzmu uboższemu i mniej dyskretnemu w wersji ostatecznej, wyposażony był w naramienniki, miał też więcej kobiecych elementów, takich jak prowizoryczna minispódniczka, przylegające do nóg lycropodobne getry czy obcisły trykot z długimi rękawami. Finalną wersję Celipy różni od pierwowzoru także twarz. Ta pierwsza przypominała rysami i zasępieniem buzię Zangyi, podwładnej Bojacka.
    • Podobnie jak przedstawiciele elitarnej grupy saiyańskich wojowników, członkowie rodziny królewskiej: Król Vegeta, Książę Vegeta i Książę Tarble, Celipa nosi rękawiczki, co (za wyjątkiem Paragusa, ojca Brolly'ego, którego kasta nie jest znana) jest niespotykane pośród Saiyan niskiej klasy.
    • Przeciwnie do większości Saiyan tęczówki Celipy są fioletowe, nie czarne.
    • Przez wiele lat fani utożsamiali Celipę z matką Son Gokū. Plotka została zdementowana, gdy w zamieszczonym w 3. numerze Saikyō Jumpa z 2014 roku, przeprowadzonym przez Naho Ōishi wywiadzie z Akirą Toriyamą, autor Smoczych Kul ujawnił, że imię matki protagonisty tejże serii to Gine.

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. Taki poziom bojowy podaje kolekcjonerska gra karciana Dragon Ball Carddass.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki