FANDOM

Butter (jap. バータ [Bāta], pl. w anime Burter, pl. w mandze Massuo, fr. Butta, ang. Burter) – jeden z elitarnych żołnierzy Freezera, podlegał mu, służąc w Specjalnym Oddziale Ginyū pod rozkazami Kapitana Ginyū.

AparycjaEdytuj

Jest wysoki i muskularny, jego największą cechą charakterystyczną jest niebieska skóra.

Umiejętności i pobyt na NamekEdytuj

Największym atutem Buttera jest ponad przeciętna szybkość - siła piekielna. Uważał się za najszybszego we Wszechświecie zaraz po swoim kapitanie oraz po Freezerze. Ponadto potrafi on wraz z Jeicem stworzyć potężną kikōhę o dość dużej sile destruktywnej, zwaną Purple Comet Crash. Podczas pojedynku z Saiyaninem, Son Gokū, rozczarował się niemile, bo ta umiejętność okazała się niewystarczająca, zarówno pod względem oryginalności jak i jakości. Son był o wiele szybszy nawet bez konieczności użycia techniki Kaiō-ken. Butter został więc bez większych problemów pokonany przez Gokū, ten darował mu życie. Vegeta, nie mogąc patrzeć na dobre serce swojego pobratymca, ukrócił cierpienia Buttera jednym ciosem.

FillerEdytuj

Kolejny raz możemy podziwiać niebieskiego kosmitę, gdy wraz z innymi zmarłymi towarzyszami, za wstawiennictwem Północnego Kaiō, zachowując ciało, trafia na Drogę Węża, którą w mgnieniu oka przemierza. Zwabiony na Planetę Północnego Kaiō, zostaje przez tamtejszego władcę wykorzystany jako sparring-partner dla Tenshinhana i zostaje przez niego pokonany. Wraz z kumplami wyrzucony z planetki, spada z Drogi Węża trafiając do Piekła, a dokładniej do Krwawego Jeziora.

Majin BūEdytuj

Great Saiyaman SagaEdytuj

Kolejną okazją do podziwiania zmagań Buttera i reszty jego zmarłych przyjaciół była rebelia Cella, Cold Daiō i Freezera, chcieli oni zawładnąć Piekłem. Zostali bez problemu stłamszeni przez Paikūhana.

Dragon Ball Z: Odrodzenie fuzji!! Gokū i VegetaEdytuj

Butter występuje również w Dwunastym Filmie DBZ, gdzie wraz z resztą zmartwychwstałych atakuje Ziemian.

Dragon Ball GTEdytuj

Ostatnim razem, w którym Butter odegrał większą rolę, był bunt i ucieczka z Piekła złoczyńców w sadze Super #17. Wtedy zabili go Wojownicy Z.

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. W wersji Dragon Ball Z i Dragon Ball GT emitowanej na RTL7.
  2. W wersji Dragon Ball Kai i Dragon Ball GT emitowanej na AXN Spin.