FANDOM

Brolly
Brolly (1).png
ブロリー
Burorī
Imię w anime Brolly
Imię w mandze Nie występuje
Płeć Mężczyzna
Debiut w mandze Dragon Ball Z: F08 - animecomics
Debiut w anime Dragon Ball Z: F08
Występuje LogoDBZ.jpg
Rasa Saiyanin
Data urodzin Rok 737
Zginął 1. Został zabity przez Gohana, Gotena i „ducha” Gokū.
Pochodzenie Planeta Vegeta
Miejsce zamieszkania Zaświaty
Poziom bojowy 1 400 000 000 [j][1][2]
Głos Bin Shimada
Znaczenie imienia „Brolly” pochodzi od angielskiego „broccoli”, czyli „brokuły”.
Pokrewieństwa
  • Paragus (ojciec)
  • Biobrolly (klon)
  • Brolly (jap. ブロリー [Burorī], pl. w anime brak pl. wersji, pl. w mandze brak pl. wersji, fr. Broly, ang. Broly)Saiyanin, syn Paragusa, jeden z niewielu przetrwałych zagładę planety Vegeta. Wojownik tytułowany mianem Legendarnego Super Saiyanina.

    Życie na Vegecie

    Urodził się tego samego dnia, co Son Gokū i po przyjściu na świat przebywał w sąsiednim inkubatorze. Podczas pobytu w inkubatorze, Brolly zmuszony był do wysłuchiwania płaczu Sona, co było, niestety, destruktywne w konsekwencjach. Brolly znienawidził „sąsiada” i przy pierwszym spotkaniu usłyszawszy jego głos, ogarnięty furią, zamierzał się go pozbyć. Jako niemowlę miał siłę na poziomie 10 000 [j]. Król Vegeta, w obawach o swą posadę, kazał zabić Brolly'ego wraz z ojcem, Paragusem. Atak nie powiódł się i niedoszłe ofiary uciekły z Vegety za pomocą bańki z ki.

    Osobowość

    Brolly od małego sprawiał ojcu problemy, miał kłopot z kontrolowaniem siły i agresji. Z wiekiem stał się na tyle potężny, że Paragus nie potrafił poskromić jego złości i omal nie zginął z jego ręki. Podczas pierwszego spotkania z Wojownikami Z Brolly sprawiał wrażenie apatycznego i cichego, spowodowane to było przez pewnego rodzaju ogranicznik, zbroję kontrolującą jego wolę i krępującą ciało. Szybko jednak „prawdziwa natura” Brolly'ego wzięła górę nad sprzętem zniewalającym. Saiyanin okazuje się być sadystycznym psychopatą. Jego styl walki przypomina nieco wrestling. W pojedynkach często umyślnie „odsłania się” i sam daje przeciwnikowi okazję do uderzenia, czerpiąc radość z bezradności i słabości oponenta. Brolly na pierwszy rzut oka przypomina osiłka, któremu obca jest wszelka kontemplacja, jednak w im dalej w głąb fabuły, tym oczywistsze staje się, że to tylko zamierzona bądź nie maska. Legendarny Super Saiyanin wie, czym są sarkazm czy czarny humor, jest także zdolny do przewidzenia zamiarów przeciwnika. Podświadomy uraz do Gokū sprawia, że wspomniana „maska” Brolly'ego nabiera jeszcze większego formatu, wojownik wpadłszy w furię, walcząc, wykrzykuje „Kakarotto”, saiyańskie imię Gokū, co nadaje mu jeszcze bardziej sadystyczny i barbarzyński akcent.

    Urządzenie do kontroli Brolly'ego

    Obawiając się mocy syna, Paragus wraz z naukowcami stworzył „zbroję”, dzięki której mógł zwiększać i zmniejszać moc syna, tym samym panując również nad jego wolą. Używał go do niszczenia planet, przez co chciał okazać swoją potęgę i przejąć władzę nad Wszechświatem.

    Forma LSSJ

    Legendarny Super Saiyanin to forma właściwa tylko Brolly'emu. Podczas transformacji nowa postać wybucha spod wcześniejszej. W tym stadium jest on dużo wyższy, zyskuje potężną muskulaturę, oczy pozbawione są tęczówek, jego skóra jaśnieje, a włosy kształtem upodabniają się do normalnego SSJ, lecz są całkiem zielone. Również aura staje się wtedy zielonkawa, a moc Brolly'ego rośnie non-stop, im dłużej jest w tej formie, tym więcej jej posiada. W przeciwieństwie do Ultra Super Saiyanina w tej postaci, mimo dużej masy, postać w ogóle nie traci na szybkości.

    Dragon Ball Z

    Dragon Ball Z: Podnieć się!! Gorąca, zacięta, super-dzika walka

    Brolly, pod rozkazami ojca, sprowadził na pewną, bliżej nieokreśloną planetę niewolników do pracy przy budowie tzw. „Nowej Bazy Saiyan”. Saiyanin pozbawił nowych podwładnych ich domu rodzinnego, wysadzając glob, który niegdyś zamieszkiwali. Planecie, na której budowano bazę, nadano nazwę Nowa Vegeta, na cześć Księcia Vegety.
    Brolly vs goku.png

    Brolly kopie Gokū z przewrotki

    Brolly1.png

    Brolly LSSJ

    Cała inicjatywa miała na celu ściągnięcie Vegety i wypełnienie na nim zemsty. Po tym, jak Paragus podstępem sprowadził tam Wojowników Z, doszło do walki między nimi a Brolly'm. Syn Paragusa, skupiając się na Gokū, i rozpoznawszy jego głos porównał go do jego płaczu jeszcze kiedy był mały. Płacz ten nie dawał Brolly'emu spokoju. Pod wpływem wściekłości uruchomił pełne zasoby swojej energii, wyzwalając się spod panowania ojca. Okazało się, że jest Legendarnym Super Saiyaninem. Brolly i Gokū stoczyli ciężką walkę. Brolly częściej był na prowadzeniu w walce. Czerpał on radość z bólu Gokū którego tak bardzo nienawidził. Pobił wszystkich wojowników, a Gokū został osłabiony i ledwo trzymał się na nogach. Gokū poprosił Piccolo, Trunksa z przyszłości, Gohana i Vegetę o oddanie mu swoich mocy. Każdy z nich ucznił to, o co prosił Gokū. Wszyscy prócz Vegety. Książę Saiyan początkowo nie chciał oddać mocy wojownikowi niższej klasy Saiyan, jakim był Gokū, gdyż on sam należał do Elity. Ale gdy uświadomił sobie, że zginie jeżeli tego nie uczyni oddał moc Gokū, a ten pokonał Brolly'ego. Planeta, na której walczyli, uległa zniszczeniu, a oszołomiony, zły Saiyanin razem z meteorytami trafił na Ziemię, gdzie zamarzł w górze lodowej.

    Dragon Ball Z: Niebezpieczny duet! Super wojownicy nigdy nie odpoczywają

    Brolly zamarzł w Górze Lodowej. Był tam około siedmiu lat. Pewnego razu Videl, Goten oraz Trunks poszukiwali smoczych Kul gdyż Videl chciała ujrzeć Shen Longa. Zorientowali się że tamtejsza wioska jest w
    Brolly.png

    Brolly w w walce z Gotenem i Trunksem

    niebezpieczeństwie. Zagrażał jej potwór. Videl i dzieciaki chcieli go pokonać dlatego schowali się w wielkim Garnku. Trunks i Goten byli bardzo głodni. Syn Vegety wziął sobie po cichu jabłko dla potwora. Gdy Goten chciał to zrobić Videl mu nie pozwoliła. Mały chłopiec nie posłuchał opiekunki dlatego go uderzyła. Goten się rozpłakał. Brolly usłyszawszy ten płacz przypomniał sobię płacz Gokū. Nie mógł znieść tego wrzasku. Szybko rozkruszył górę i stanął do walki z Gotenem i Trunksem. Videl została ciężko zraniona przez
    Brolly 2.png

    Brolly atakuję Gokū,Gohana i Gotena

    Legendarnego Super Saiyanina. Następny był Trunks. Goten także. Łatwo wyczuwalną Energię Brolly'ego spostrzegł Son Gohan. Gdy zorientował się że Goten i Videl zostali pokonani  wpadł w furię i zaatakował Brolly'ego. Po długiej walce przyszła Videl. Rzuciła ona w Brolly-ego kryształem który on łatwo zniszczył po czym dziewczyna upadła. Gohan wściekł się jeszcze bardziej i rzucił w Brolly-ego Kamehame-Ha. Na pomoc przyszedł mu Goten. Ostro przegrywali w pojedynku na fale uderzeniowe. Nagle Smocze Kule sprawiły że Gokū powrócił na Ziemię. Dodał on otuchy swoim synom poczym pomógł im zmieniając się w SSJ i wystrzeliwując Kamehame-Ha. We trójkę udało im się pokonać potwora raz na zawsze. Kiedy Gohan miał juz uściskać ojca ten z niewiadomych przyczyn nagle zniknął. Smocze Kule sprowadziły go na Ziemię tylko na parę chwil.

    Galeria

    Przypisy

    1. Taki poziom bojowy podaje jeden z numerów V-Jumpa z 2004, w którym redaktorzy zapowiadają pojawienie się Brolly'ego w podówczas nadchodzących Dragon Ball Z: Sparking! Meteor i Dragon Ball Z: Scouter Battle Taikan Kamehameha - Ora to Omee to Scouter.
    2. Wartość dotyczy poziomu LSSJ, który wojownik zaprezentował w ósmym filmie kinowym DBZ. Jego siłą z filmu jedenastego nie została podana.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki