FANDOM

Brolly (jap. ブロリー [Burorī], pl. w anime brak pl. wersji, pl. w mandze brak pl. wersji, fr. Broly, ang. Broly)Saiyanin, syn Paragusa, jeden z niewielu przetrwałych zagładę planety Vegeta. Wojownik tytułowany mianem Legendarnego Super Saiyanina; główny antagonista ósmego i dziesiątego filmu DBZ oraz pierwszego DBS.

Dragon Ball Z Edytuj

Wygląd Edytuj

Brolly to jasnoskóry Saiyanin o czarnych oczach i długich czarnych włosach sięgających do połowy pleców ma też grzywkę. Kiedy był dzieckiem, miał na sobie czarną tunikę z brązowym sznurkiem szare spodnie i brązowe buty. Jako dorosły, Brolly jest bardzo wysoki i szczupły, ale dobrze zbudowany. Nosi na czole specjalne urządzenie z niebieskim klejnotem, którego używa jego ojciec, Paragus, aby powstrzymać go przed przekształceniem w Legendarnego Super Saiyanina. Oprócz tego urządzenia, Brolly nosi złoty naszyjnik, buty, opaski na rękę i pas, które również posiadają niebieski klejnot. Reszta jego stroju składa się z białych spodni i czerwonej płachty podobnej do tej, którą nosi Kibito.

Jako Super Saiyanin, nosząc urządzenie do kontroli, włosy Brolly'ego przybierają kolor neonowoniebieski z purpurowym odcieniem i wydają się być całkowicie purpurowe w ciemnym otoczeniu. Jako Super Saiyanin bez urządzenia kontroli jego włosy przyjmują charakterystyczny złoty kolor tej formy. Jako Legendarny Super Saiyanin, włosy Saiyanina są jasnozielone. Ponadto mięśnie zostają nabuzowane do ekstremalnych poziomów, a jego wysokość znacznie się zwiększa, a źrenice znikają.

Osobowość Edytuj

Brolly od małego sprawiał ojcu problemy, miał kłopot z kontrolowaniem siły i agresji. Z wiekiem stał się na tyle potężny, że Paragus nie potrafił poskromić jego złości i omal nie zginął z jego ręki. Podczas pierwszego spotkania z Wojownikami Z Brolly sprawiał wrażenie apatycznego i cichego, spowodowane to było przez pewnego rodzaju ogranicznik, zbroję kontrolującą jego wolę i krępującą ciało. Szybko jednak „prawdziwa natura” Brolly'ego wzięła górę nad sprzętem zniewalającym. Saiyanin okazuje się być sadystycznym psychopatą. Jego styl walki przypomina nieco wrestling. W pojedynkach często umyślnie „odsłania się” i sam daje przeciwnikowi okazję do uderzenia, czerpiąc radość z bezradności i słabości oponenta. Brolly na pierwszy rzut oka przypomina osiłka, któremu obca jest wszelka kontemplacja, jednak w im dalej w głąb fabuły, tym oczywistsze staje się, że to tylko zamierzona bądź nie maska. Legendarny Super Saiyanin wie, czym są sarkazm czy czarny humor, jest także zdolny do przewidzenia zamiarów przeciwnika. Podświadomy uraz do Gokū sprawia, że wspomniana „maska” Brolly'ego nabiera jeszcze większego formatu, wojownik wpadłszy w furię, walcząc, wykrzykuje „Kakarotto”, saiyańskie imię Gokū, co nadaje mu jeszcze bardziej sadystyczny i barbarzyński akcent.

Biografia Edytuj

Przeszłość Edytuj

Brolly urodził się w roku 737, w okresie intensywnego zamieszania między Freezeram a Saiyaninami. W chwili narodzin jego najbardziej osobliwą cechą był jego nadmierny poziom siły wynoszący 10.000. Ta anomalia oznaczała, że z chwilą urodzenia moc Brolly'ego była bliska Bardocka i króla Vegety w chwili ich śmierci. W pomieszczeniu Saiyanina, gdzie odpoczywał, dręczył go nieustanny płacz jego sąsiada, Kakarota. Płacz Kakarota wpłynął na psychologiczny stan umysłu Brolly'ego, powodując u niego podświadomy uraz.

Brolly z ojcem (DBZ Film, --008)

Brolly ratując siebie i ojca

Król Vegeta obawiał się zagrożenia, jakie chłopiec zada imperium, a więc wydał rozkaz śmieci dziecka. Ojciec Brolly'ego, Paragus, błagał króla, aby oszczędził życie dziecka, potwierdzając, że jego syn może okazać się niezwykle cennym nabytkiem dla króla Vegety i jego syna. Król Vegeta szybko zwrócił uwagę, że skoro tak jest, to Brolly mógł wykorzystać swoją coraz większą siłę do pokonania królewskiej rodziny Saiyan. Król Vegeta zakańcza argument, rónież skazując Paragusa na śmierć.Kiedy Planeta Vegeta zostaje zniszczona, Brolly wykorzystuje swoją moc, aby uratować siebie i swojego ojca.

Gdy Brolly dorasta jego zachowanie stało się bardziej maniakalne i niekonsekwentne, ze względu na jego moc i traumatyczne wydarzenia w dzieciństwie. Jedną z takich konsekwencji było to, że Brolly uderzył Paragusa w twarz i nie widzi na jedno oko.

Obawiając się mocy syna, Paragus wraz z naukowcami stworzył „zbroję”, dzięki której mógł zwiększać i zmniejszać moc syna, tym samym panując również nad jego wolą. Używał go do niszczenia planet, przez co chciał okazać swoją potęgę i przejąć władzę nad Wszechświatem.

Walki z pobratymcami Edytuj

Dragon Ball Z: Podnieć się!! Gorąca, zacięta, super-dzika walka Edytuj

Brolly, pod rozkazami ojca, sprowadził na pewną, bliżej nieokreśloną planetę niewolników do pracy przy budowie tzw. „Nowej Bazy Saiyan”. Saiyanin pozbawił nowych podwładnych ich domu rodzinnego, wysadzając glob, który niegdyś zamieszkiwali. Planecie, na której budowano bazę, nadano nazwę Nowa Vegeta, na cześć Księcia Vegety.
Brolly vs goku

Brolly kopie Gokū z przewrotki

Brolly1

Brolly LSSJ

Cała inicjatywa miała na celu ściągnięcie Vegety i wypełnienie na nim zemsty. Po tym, jak Paragus podstępem sprowadził tam Wojowników Z, doszło do walki między nimi a Brolly'm. Syn Paragusa, skupiając się na Gokū, i rozpoznawszy jego głos porównał go do jego płaczu jeszcze kiedy był mały. Płacz ten nie dawał Brolly'emu spokoju. Pod wpływem wściekłości uruchomił pełne zasoby swojej energii, wyzwalając się spod panowania ojca. Okazało się, że jest Legendarnym Super Saiyaninem. Brolly i Gokū stoczyli ciężką walkę. Brolly częściej był na prowadzeniu w walce. Czerpał on radość z bólu Gokū którego tak bardzo nienawidził. Pobił wszystkich wojowników, a Gokū został osłabiony i ledwo trzymał się na nogach. Gokū poprosił Piccolo, Trunksa z przyszłości, Gohana i Vegetę o oddanie mu swoich mocy. Każdy z nich ucznił to, o co prosił Gokū. Wszyscy prócz Vegety. Książę Saiyan początkowo nie chciał oddać mocy wojownikowi niższej klasy Saiyan, jakim był Gokū, gdyż on sam należał do Elity. Ale gdy uświadomił sobie, że zginie jeżeli tego nie uczyni oddał moc Gokū, a ten pokonał Brolly'ego. Planeta, na której walczyli, uległa zniszczeniu, a oszołomiony, zły Saiyanin razem z meteorytami trafił na Ziemię, gdzie zamarzł w górze lodowej.

Dragon Ball Z: Niebezpieczny duet! Super wojownicy nigdy nie odpoczywają Edytuj

Brolly zamarzł w Górze Lodowej. Był tam około siedmiu lat. Pewnego razu Videl, Goten oraz Trunks poszukiwali smoczych Kul gdyż Videl chciała ujrzeć Shen Longa. Zorientowali się że tamtejsza wioska jest w
Brolly

Brolly w w walce z Gotenem i Trunksem

niebezpieczeństwie. Zagrażał jej potwór. Videl i dzieciaki chcieli go pokonać dlatego schowali się w wielkim Garnku. Trunks i Goten byli bardzo głodni. Syn Vegety wziął sobie po cichu jabłko dla potwora. Gdy Goten chciał to zrobić Videl mu nie pozwoliła. Mały chłopiec nie posłuchał opiekunki dlatego go uderzyła. Goten się rozpłakał. Brolly usłyszawszy ten płacz przypomniał sobię płacz Gokū. Nie mógł znieść tego wrzasku. Szybko rozkruszył górę i stanął do walki z Gotenem i Trunksem. Videl została ciężko zraniona przez
Brolly 2

Brolly atakuję Gokū,Gohana i Gotena

Legendarnego Super Saiyanina. Następny był Trunks. Goten także. Łatwo wyczuwalną Energię Brolly'ego spostrzegł Son Gohan. Gdy zorientował się że Goten i Videl zostali pokonani wpadł w furię i zaatakował Brolly'ego. Po długiej walce przyszła Videl. Rzuciła ona w Brolly-ego kryształem który on łatwo zniszczył po czym dziewczyna upadła. Gohan wściekł się jeszcze bardziej i rzucił w Brolly-ego Kamehame-Ha. Na pomoc przyszedł mu Goten. Ostro przegrywali w pojedynku na fale uderzeniowe. Nagle Smocze Kule sprawiły że Gokū powrócił na Ziemię. Dodał on otuchy swoim synom poczym pomógł im zmieniając się w SSJ i wystrzeliwując Kamehame-Ha. We trójkę udało im się pokonać potwora raz na zawsze. Kiedy Gohan miał juz uściskać ojca ten z niewiadomych przyczyn nagle zniknął. Smocze Kule sprowadziły go na Ziemię tylko na parę chwil.

Dragon Ball Z: Zagłada superwojowników!! Zwycięzcą jestem ja Edytuj

Po tym, jak Wojownicy Z opuszczą Wioskę Natade. Maloja zostaje wyrzucony z wioski i odkrywa on miejsce Ataku Brolly'ego, udaje mu się zdobyć próbkę krwi Saiyanina, którą daje bogatemu przemysłowcowi, Jaga Bada, który przekazuje ją Profesorowi Colliemu i jego naukowcom, używają tej krwi do stworzenia zmutowanego klona Brolly'ego, Biobrolly. Ujawniono również, że oryginalny Brolly został wysłany do piekła po śmierci i że spowodował wystarczająco poważne problemy w piekle, że Dai Kaiō wysłał Gokū i Paikūhana, aby go uspokoić.

Techniki Edytuj

  • Technika latania – umiejętność pozwalająca unosić się w powietrzu przy użyciu energii ki.
  • Kikōha – podstawowa technika wojowników.
  • Wyczucie ki – potrafi wyczuwać ki innych osób.
  • Zenkai – zdolność Saiyan do stawania się silniejszym.
  • Bariera ki - potrafi tworzyć osłonę z energii, która ochroni go nawet przed lawą. Użył jej też jako dzieciak, by uratować siebie i ojca przed wybuchem Vegety.
  • Niszczący pocisk – to potężna technika, której Brolly używa do dobicia przeciwników.
  • Podstępny strzał - Brolly trzyma rękę za sobą i ładuje w niej sferę zielonej energii, następnie daje rękę do przodu i wystrzeliwuje wiązkę małych, zielonych kikōh.

Osiągnięte poziomy Edytuj

Super Saiyanin Brolly (DBZ Film, -010)

Brolly SSJ bez urządzenia kontrolującego

Super Saiyanin Edytuj

Super Saiyanin Brolly (DBZ Film, -008)

Brolly SSJ z urządzeniem kontrolującym

W kilku retrospekcjach Brolly'ego, np. Dragon Ball Z: Podnieć się!! Gorąca, zacięta, super-dzika walka, Saiyanin pokazany jest za pomocą swojej zwykłej niekontrolowanej formy Super Saiyanina. Ze względu na oświetlenie włosy czasami były różowe lub fioletowe. Przez specjalne urządzenie kontrolujące, Brolly ma osłabiony poziom Super Saiyanina oraz ma inny kolor włosów. Gdy nie posiada tego urządzenia jego moc drastycznie wzrasta, a jego włosy moją typowy kolor dla tej formy.
Brolly LSSJ (DBZ Film, -008)

Brolly Legendarny Super Saiyanin

Legendarny Super Saiyanin Edytuj

Brolly przebudził tę formę w wyniku Freezera, który zniszczył Planetę Vegeta. Legendarny Super Saiyanin to forma właściwa tylko Brolly'emu. Podczas transformacji nowa postać wybucha spod wcześniejszej. W tym stadium jest on dużo wyższy, zyskuje potężną muskulaturę, oczy pozbawione są tęczówek, jego skóra jaśnieje, a włosy kształtem upodabniają się do normalnego SSJ, lecz są całkiem zielone. Również aura staje się wtedy zielonkawa, a moc Brolly'ego rośnie non-stop, im dłużej jest w tej formie, tym więcej jej posiada. W przeciwieństwie do Ultra Super Saiyanina w tej postaci, mimo dużej masy, postać w ogóle nie traci na szybkości.

Galeria Edytuj

Dragon Ball Super Edytuj

Brolly (jap. ブロリー [Burorī], pl. w anime brak pl. wersji, pl. w mandze brak pl. wersji, fr. Broly, ang. Broly) – był Saiyaninem, który jako jeden z nielicznych przeżył zagładę planety Vegeta. Wiele lat później przyszło mu walczyć z dwoma innymi ocalałymi pobratymcami: Gokū i Vegetą oraz destruktorem swojego domu, Freezerem.

Opis Edytuj

Akira Toriyama zasugerował, aby pojawił się w filmie z powodu jego ogromnej popularności. Po obejrzeniu poprzednich filmów o Brollym, Toriyama zdecydował, że Saiyanin może być całkiem interesujący, jeśli zmieni kilka rzeczy.

Wygląd Edytuj

Brolly, różne formy (DBS, film 1, grafika koncepcyjna)

W Dragon Ball Super: Brolly, Broly wygląda nieco inaczej. Wciąż jest wysoki, szczupły i dobrze zbudowany. Ale ma ciemniejszy kolor skóry oraz trzy blizny; na lewym policzku, lewym ramieniu i po lewej stronie klatki piersiowej. Blizna na klatce piersiowej ma znak ''X''. Ma srebrny naszyjnik kontrolujący w formie bazowej w pozostałych formach go traci. Jego wyraz twarzy wydaje się bardziej poważny niż w oryginale (gdzie wydawał się melancholijny).

Jego ubiór składa się z zielono-czarnego pancerza bojowego (Tagoma nosił taki sam), fioletowych leginsów, zielonej skóry z futrem oraz z butów zakrywające łydki. Nosi czarne opaski na rękach.

Drugi strój składa się z rozdartych granatowych leginsów, tego samego futra i biało-żółtych botów. Nosi granatowe granatowe frotki.

Osobowość Edytuj

Biografa Edytuj

Techniki Edytuj

  • Technika latania - umiejętność pozwalająca unosić się w powietrzu przy użyciu energii ki.
  • Kikōha - podstawowy rodzaj broni energetycznej.
  • Zenkai - używa tej techniki to zwiększenia mocy i masy ciała.

Osiągnięte poziomy Edytuj

Super Saiyanin Edytuj

Brolly Super Saiyanin (DBS, film 1, grafika koncepcyjna)

Brolly może przekształcić się w Super Saiyanina. W tej formie Brolly posiada blond włosy oraz niewielki wzrost masy mięśniowej. Nie posiada urządzenia kontrolującego (naszyjnika).

Legendarny Super Saiyanin Edytuj

Brolly Legendarny Super Saiyanin (DBS, film 1, grafika koncepcyjna)

Brolly jest w stanie przekształcić się w Legendarnego Super Saiyanina. Jego kolor włosów zmienia się na zielony i ma ogromny przyrost masy mięśniowej.

Galeria Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Taki poziom bojowy podaje jeden z numerów V-Jumpa z 2004, w którym redaktorzy zapowiadają pojawienie się Brolly'ego w podówczas nadchodzących Dragon Ball Z: Sparking! Meteor i Dragon Ball Z: Scouter Battle Taikan Kamehameha - Ora to Omee to Scouter.
  2. Wartość dotyczy poziomu LSSJ, który wojownik zaprezentował w ósmym filmie kinowym DBZ. Jego siła z filmu jedenastego nie została podana.