FANDOM

Bongo (jap. ボンゴ [Bongo], pl. w anime brak polskiej wersji, pl. w mandze nie występuje, fr. Bongo, ang. Bongo)ziemski wojownik, najemnik służący pod rozkazami Króla Gurumesa. Monarcha powierzył mu misję poszukiwania smoczych kul. Bongo występuje w pierwszym filmie kinowym DB pt. Legenda o Shen Lóng'ie.

Pracując wraz z Pastą przy poszukiwaniu smoczych kul, Bongo nadzoruje także wydobywanie rubinów na ziemiach należących do Gurumesa. To właśnie on i jego współpracownica wykradają należącą do Gokū Sì Xīng Qiú, zostawiając mu złotą monetę. Szukając kul, dociera wraz z towarzyszką do wyspy Żółwiego Pustelnika, gdzie bombarduje jego dom i wykrada kolejną kulę, tę, która należała do Bulmy. Po tym, jak Żółwi Pustelnik niszczy ich łódź podwodną za pomocą Kamehame-Hy, ewakuuje się wraz z Pastą i wraca do Zamku Króla Gumuresa. Następnie ściera się z małym Son Gokū, intruzem w zamku. Walkę przegrywa. Następnie zostaje rozdeptany przez olbrzyma - Króla Gurumesa po transformacji. Przeżywa i na koniec filmu widzimy go leżącego obok Pasty, której Gokū oddaje wcześniej pozostawioną w jego domu monetę.

GaleriaEdytuj