Fandom

Dragon Ball Wiki

Beerus

1263strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja4 Udostępnij

Beerus
Beers.jpg
ビルス
(破壊神)
Birusu
(Hakaishin)
Imię w anime brak polskiej wersji
Imię w mandze brak polskiej wersji
Inne imiona Bills
Płeć Mężczyzna
Debiut w mandze Dragon Ball SD: Battle of Gods.
Debiut w anime Dragon Ball Z: Battle of Gods.
Występuje LogoDBZ.jpgDragon Ball Super Logo.png
Rasa Hakaishin
Zginął Nigdy nie zginął.
Pochodzenie nieznane
Miejsce zamieszkania Planetoida Beerusa
Poziom bojowy 2 500 000 000 j
Głos Kōichi Yamadera
Znaczenie imienia „Beerus” pochodzi od połączenia niemieckiego „Virus”, czyli „wirus” z angielskim „beer”, czyli „piwo”[1].
Pokrewieństwa
  • Champa (brat bliźniak)
  • Whis (asystent, mistrz, kompan)
  • Zenō (pan)
  • Beerus (jap. ビルス, (破壊神) [Birusu, (Hakaishin)]) – jeden z dwunastu bogów zniszczenia, strażnik równowagi w Siódmym Wszechświecie, brat bliźniak Champy; niezwykle silny oraz pewny siebie osobnik. Wojownicy Z zmierzyli się z nim w czternastym filmie kinowym serii DBZ pt. Bóg i bóg: Battle of Gods; postać jest również głównym antagonistą pierwszej sagi Dragon Ball Super.

    Rola, sprawowane stanowiskoEdytuj

    Beerus jest Bogiem Zniszczenia całego Siódmego Wszechświata, jego zawodem jest utrzymanie równowagi poprzez niszczenie planet. Jest on, w momencie, kiedy pojawia się przed oczami widza po raz pierwszy, najsilniejszym przeciwnikiem w całej historii Dragon Ball Z. Jego poziom bojowy przewyższa ten, który reprezentowaliby połączeni Freezer[2], Cell i Majin Bū. Obserwatorem oraz nauczycielem Beerusa jest Whis, który posiada moc znacznie większą od samego Boga Zniszczenia.

    Aparycja i osobowośćEdytuj

    Z wyglądu Beerus to humanoidalny fioletowy kot, przypominający wizerunki staroegipskich bogów Seta lub Anubisa. W parze z wyglądem idzie charakter i zachowanie utożsamiane w popularnej kulturze z kotami. Jest także dumny. Beerus uwielbia spać, a 39 lat to dla niego zwykła drzemka. Jest osobnikiem niezwykle uprzejmym i skorym do zabawy, ale wyprowadzony z równowagi przez byle błahostkę może dopuścić się zniszczenia całej planety.

    Bóg wydaje się także sympatyzować z Ziemią i jej mieszkańcami, chociaż nie daje po sobie tego poznać. Świadczy o tym fakt, że puszcza im płazem wykroczenia najczęściej będąc przekupionym ziemskim jedzeniem, które, podobnie jak jego mistrz, uwielbia. Beerus lubi też walkę, jednak przez wiele lat nikt nie był w stanie się z nim mierzyć, do czasu aż spotkał Goku, który jako Super Saiyanin God pierwszy raz od długiego czasu zmusił go do użycia ponad połowy jego siły.

    Dragon Ball Z: Bóg i bóg: Battle of GodsEdytuj

    Beerus przybya na planetę Północnego Kaiō gdzie walczy z Gokū SSJ3, wygrywając z nim dwoma ciosami. W tym czasie Whis jadał lunch. Beerus przybył następnie na Ziemię, aby spotkać Boskiego Super Saiyanina. Beerus najpierw spotkał Vegetę który nie wiedział nic o SSJ God. Beerus po tym jak został zdenerwowany na urodzinach Bulmy przez Majin Bū, który nie chciał mu odstąpić puddingu, chciał zniszczyć Ziemię, lecz wtedy Son Gokū powiedział, że wie jak sprowadzić Boskiego Super Saiyanina, po czym wziął smocze kule, które były nagrodą w Bingo. Po przywołaniu, smoka który przestraszył się Boga Zniszczenia, został przez niego zapytany i wytłumaczył cały rytuał. Po tym jak Gokū osiągnął poziom SSJG, walczył z Beerusem i zmusił go do użycia 70% jego mocy i Beerus powiedział, że był jego drugim najsilniejszym przeciwnikiem.

    Dragon Ball Z: Odrodzenie „F”Edytuj

    Beerus nie odgrywał znaczącej roli, jadał pizzę pod drzewem i obserwował trening Vegety oraz Gokū na jego planecie. Widział pojedynek Gokū SSJGSSJ i Złotego Freezera po ataku Sorbeta

    Dragon Ball SuperEdytuj

    Saga BeerusaEdytuj

    Po przebudzeniu, Beerus postanawia odszukać Super Saiyanina Goda  który pojawił się w jego snach, dodatkowo przypomniała o nim Rybia Wyrocznia. W tym celu Beerus wraz z Whisem udaje się na planetę Północnego Kaio, gdzie Bóg Zniszczenia pyta Gokū, czy to on jest tym legendarnym wojownikiem z jego snów. Gokū zaprzeczając, jednocześnie wyzywa Beerusa na sparing, który kończy się szybko dwoma ciosami Boga Zniszczenia. Następnie Beerus udaje się na Ziemię, by zapytać Vegetę czy to on jest legendarnym Boskim Super Saiyaninem. Vegeta przypominając sobie kim jest Beerus, postanawia się go pozbyć jak najszybciej z Ziemii. Jednak nie udaje mu się to, ponieważ w międzyczasie, Bulma zaprasza przybyszy na trwającą na statku imprezę urodzinową. W trakcie trwania zabawy, Beerus zostaje kilkukrotnie znieważony przez gości, przez co popada w złość i postanawia zniszczyć planetę. Na ratunek przybywa Gokū, który na początek postanawia rozwiązać problem trapiący Beerusa, poprzez użycie Smoczych Kul. Przybyły smok zdradza przepis na stworzenie SSJG. Son Gokū przy pomocy energii wszystkich innych Saiyan (w tym nienarodzonej jeszcze Pan) przybiera tą formę i staje do kolejnego pojedynku przeciwko Beerusowi. Również i tym razem, Gokū jednak po zdecydowanie dłuższej walce, w której Beerus testuje siłę i umiejętności Gokū na poziomie SSJG, pozwalając mu przy tym na opanowanie nowej mocy, doznaje porażki. Ostatecznie jednak z niejasnych do końca powodów, zmienia swoją decyzję o zniszczeniu Ziemii udając nagłe zaśnięcie tłumaczone przez Whisa zmęczeniem i wysiłkiem włożonym  w walkę z Son Gokū.

    Saga Złotego FreezeraEdytuj

    Od tego momentu z głównego antagonisty i przeciwnika staje się w dalszych odcinkach serialu postacią bardziej drugoplanową niejednoznacznie przychylną Ziemianom. Powracając na swoją planetę udaje się na drzemkę z której budzą go dopiero trenujący na jego planecie pod okiem Whisa, Vegeta i Gokū co oczywiście wzbudza u niego gniew jednak nie jest on tak groźny jak wcześniej. Beerus goni ich i bije w celach treningowych.

    Powraca na Ziemię po raz drugi, podczas trwajacej walki Gokū ze Złotym Freezerem. Z jednej strony wykazuje oziębłość, mówiąc Freezerowi, że nie będzie się wtrącał do walki i jego zemsty bo jest bezstronny, zaznaczając, że jedyne czego będzie chronił to lody truskawkowe które w tym czasie konsumował z Whisem, z drugiej pozwala się schronić wszystkim obserwatorom walki za jego plecami co jest pozytywnie przez wszystkich odebrane bo wcześniej Freezer próbował  atakować przyjaciół Gokū podczas walki z nim. Gdy chwilę później przegrywający z Vegetą Freezer postanowił zniszczyć całą planetę razem ze wszystkimi jej mieszkańcami, Beerus nieoczekiwanie stawia się za Ziemianami i przychyla się do prośb ocalałych o cofnięcie czasu przez Whisa, jednocześnie pouczając Gokū, znanego z dobroduszności i litości dla wrogów, by ten nie zmarnował okazji i zabił Freezera, nim ten wysadzi Ziemię. Po tych wydarzeniach, Beerus z zapasem jedzenia wraca do domu.

    Saga selekcyjnego turnieju sztuk walki Bogów ZniszczeniaEdytuj

    Do Beerusa na jego planetę przybywa brat bliźniak Champa wraz z mentorką Vados, którzy przywożą mu najlepsze jajka z Szóstego Wszechświata. W odpowiedzi Beerus częstuje gości ramenem. Zachwycony smakiem zupki, Champa wyzywa Beerusa na pojedynek w formie turnieju pomiędzy najlepszymi zawodnikami Szóstego i Siódmego Wszechświata. Nagrodą dla Beerusa byłyby Super Smocze Kule potrzebne do wezwania Boskiego Smoka, natomiast w przypadku przegranej, Beerus oddałby Ziemię ze swojego wszechświata, która zastąpiłaby miejsce zniszczonej analogicznej planety w 6 wszechświecie. Rola Beerusa w turnieju ogranicza się do zasiadywania na trybunach, obserwacji walk i częstych kłótni ze znienawidzonym bratem. Dodatkowo Beerus stara się pilnować skrywaną tajemnicę dotyczacą Monaki, którą jednak częściowo zdradza Whis.

    Beerus zaskakuje wszystkich po wygranym turnieju i przywołaniu smoka. Zażyczył sobie (w tajemnicy przed resztą), żeby smok przywrócił zniszczoną Ziemię w Szóstym Wszechświecie, tym samym okazując wspaniałomyślność nielubianemu bratu.

    Saga Trunksa z przyszłości Edytuj

    Gokū i Vegeta znajdują się wraz z Beerusem i jego mistrzem na jego planecie. W tym momencie na Ziemi pojawia się wehikuł czasu z rannym Trunksem z przyszłości. Bulma kontaktuje się z Whisem i informuje ich o sytuacji. Gokū i Vegeta, wraz z Beerusem i Whisem, korzystając z błyskawicznej teleportacji powracają na Ziemię. Tam bóg zniszczenia dowiedziawszy się o sytuacji chce ukarać Ziemian za podróżowanie w czasie, jednak Bulma przekupia go parówką. Bóg zniszczenia obserwuje też walkę Gokū z Gokū Black i razem z Whisem stwierdzają podobieństwo Ki tego drugiego do Zamasu. Wraz z Gokū lecą to sprawdzić. Na miejscu stwierdzają, że Ki ucznia Gowasu jest podobne, ale nie takie samo, jak Ki złego sobowtóra Gokū. W tym momencie Zenō kontaktuje się z Beerusem i wzywa do siebie Gokū, co powoduje przerażenie boga i jego mentora. Wzywa do siebie Sayianina, informuje go o sytuacji, a następnie oczekuje jego powrotu. W tym momencie dowiadujemy się też, że jeżeli Kaiōshin umrze, to bóg zniszczenia także, bo są połączeni. Po tym jak Gokū i Vegeta lecą do przyszłości i spotykają w niej także Zamasu z przyszłości, a potem wracają opowiadając bogom co widzieli, Whis stawia hipotezę, że Gokū Black może być złym klonem Gokū stworzonym przez Zamasu za pomocą Super Smoczych Kul. Tym bardziej, że od Kaiōshina dowiadują się, że Zamasu był u Zunō i wypytał go o Gokū i Super Smocze Kule. Stwierdzają także, że Zamasu zabije Gowasu i ukradnie mu kolczyki i Pierścień Czasu, by nie musiał czekać rok na ponowne użycie kul. Beerus, Whis, Gokū i Kaiōshin natychmiast lecą do Gowasu, na miejscu spotykają jego i jego ucznia. Później udają, że odchodzą, a tak naprawdę dyskretnie obserwują Kaiōshinów. Po tym jak widzieli zabójstwo Gowasu dokonane przez jego ucznia Whis cofa czas i udaremnia próbę zabójstwa wkładając Zamasu rękawice kuchenną na rękę. Młody bóg zostaje zdemaskowany, po czym próbuje zaatakować Gokū, lecz powstrzymuje go Beerus, który używając techniki Zniszczenie całkowicie wymazuje Zamasu z istnienia. Po powrocie informuje Trunksa z przyszłości, że wszystko powinno się u niego naprawić, bo zabójstwo boga przez boga musi mieć wpływa na czas. Mocno denerwuje się wątpliwościami syna Vegety, a bohaterowie lecą to sprawdzić. Na miejscu okazuje się, że Gokū Black nadal istnieje dzięki Pierścieniowi Czasu, który chroni go od zmian w czasie. Po powrocie i przekazaniu tej informacji bogowi zniszczenia ten odchodzi stwierdzając, że to co się dzieje w przyszłości to nie jego sprawa. W tajemnicy przez Ziemianami leci jednak do Gowasu i informuje go o sytuacji. Whis stwierdza, że Beerus czuje się odpowiedzialny, bo Ziemianie wytknęli mu błąd w jego twierdzeniu. Beerus stwierdza jednak, że jako bóg zniszczenia nie może polecieć w przyszłość, pomimo, że byłby w stanie bardzo łatwo pozbyć się Zamasu z przyszłości i Gokū Blacka. Po pokonaniu Scalonego Zamasu w przyszłości i powrocie bohaterów na Ziemię leci do nich by dowiedzieć się jak im poszło, a następnie mówi do Gowasu, by w przyszłości rozważniej wybierał uczniów. Na koniec razem z resztą żegna Trunksa wracającego do przyszłości wraz z Mai.

    CiekawostkiEdytuj

    • Strach przed Bogiem Zniszczenia odczuwał nawet sam Shén Lóng, ziemski smok spełniający życzenia; ów znany jest z tego, że nikt w nim nie budzi trwogi.
    • Gdy przyrównać siłę Beerusa do 10, to Gokū (w formie SSJ God) ma 6, a Whis 15.
    • To Beerus uwięził Rō Kaiōshina w Z-Swordzie.
    • Inspiracją do narysowania postaci Beerusa był dla Akiry Toriyamy jego dawny pupil i przyjaciel, kot rasy cornish rex.
    • Zarówno Beerus, jak i Whis są w stanie przetrwać w przestrzeni kosmicznej bez aparatu tlenowego.
    • W zapowiedzi Dragon Ball Super w sierpniowym numerze V-Jumpa z 2015 przedstawiono fanom Champę.
    • Głównymi czynnościami które robi to: spanie, jedzenie i oglądanie anime.
    • Podczas snu nie kontroluje swojej siły.
    • Podczas kichnięcia potrafi uderzyć ki mogącą zniszczyć planetę.

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. Owo połączenie powstało, gdy Toriyama nieopacznie zinterpretował zaproponowane mu przez współedytorów „ビルス”, „birusu”, biorąc je za przerobione „ビール” „bīru”, japońskie zapożyczenie z angielskiego „beer”, używane w Japonii do określenia piwa. Mangaka nie wyczuł prawdziwej intencji swojego współpracownika, zmylony ilością różnych zapożyczeń słowa na deskrypcję „wirusa” we współczesnym jęz. japońskim. Obecnie w Kraju Kwitnącej Wiśni, oprócz sino-japońskiego „病毒”, „byōdoku” istnieją także trzy inne zapożyczenia, a są to „ビールス”, „bīrusu”, pochodzące od niemieckiego „Virus”, „ウイルス”, „uirusu”, wywodzące się z łacińskiego „virus”, a także „ヴァイルス” „vairusu”, zaczerpnięte z, coraz to bardziej modnego w Japonii jęz. angielskiego, od słowa „virus”.
    2. Chodzi tutaj o siłę Freezera sprzed wydarzeń z 15 filmu kinowego DBZ.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki