FANDOM

Bardock
Bardock -1-.jpg
バーダック
Bādakku
Imię w anime Ojciec Sona
Inne imiona Burdock, Barduck, Bardack
Płeć Mężczyzna
Debiut w mandze DB, rozdział #307
Debiut w anime DBZ, odcinek #086
Występuje LogoDBZ.jpg
Rasa Saiyanin
Zginął Został zabity przez Freezera, podczas niszczenia planety Vegety.
Pochodzenie Vegeta
Miejsce zamieszkania Zaświaty
Poziom bojowy Ponad 1 300 000 [j][1]
Głos Masako Nozawa
Znaczenie imienia „Bardock” pochodzi od angielskiego słowa „burdock”, oznaczającego „łopian”.
Pokrewieństwa
  • Gine (partnerka)
  • Raditz (pierworodny)
  • Kakarotto (drugi syn)
  • Tullece (daleki krewny)
  • Chichi (synowa)
  • Gohan (wnuk)
  • Goten (wnuk)
  • Pan (prawnuczka)
  • Gokū Jr („prapotomek”)
  • Toma (najlepszy przyjaciel
  • Celipa (kompanka)
  • Panbukin (kompan)
  • Toteppo (kompan)
  • Berry (przyjaciel)
  • Bardock (jap. バーダック [Bādakku], pl. w anime Ojciec Songa, pl. w mandze ?, fr. Baddack, ang. Bardock)Saiyanin, przez pewien okres wojownik niskiej klasy, ojciec Raditza i Gokū oraz daleki krewny Tullece'a. Razem ze swoją drużyną służył Freezerowi. Jedyny (poza zespołem Króla Vegety) dostrzegł złe intencje cesarza i próbował zapobiec unicestwieniu Saiyan, sprzeciwiając się mu, w wyniku czego przypadkowo przeniósł się w przeszłość.

    Dragon Ball ZEdytuj

    Postać Bardocka debiutuje w 1990 roku, w odcinku specjalnym pod tytułem: Samotny, Finał Walki: Ojciec Wojownika Z: Kakarrotta, ten, który wyzwał Freezera! Bardocka pierwszy raz spotykamy w postaci Ozaru jak razem ze swoją ekipą zabijał kosmitów na nieznanej planecie. Bardock był podobny do swego syna, tylko że miał ciemniejszy kolor skóry. Pełnił rolę przywódcy w drużynie wojowników niskiej klasy
    Bardock.png

    Bardock na vegecie

    służących Freezerowi. Do drużyny należeli ToteppoCelipaPanbukin i Toma - najepszy przyjaciel Bardocka. Kiedy po wysłuchaniu raportu z podbicia planety Meat zaskoczony skutecznością Saiyan, Freezer wydał wyrok śmierci na drużynę Bardocka. Wszyscy jej członkowie zginęli, nie licząc Bardocka. Saiyanin musiał poddać się leczeniu po poprzednim zadaniu. Saiyanin leci sprawdzić jak poszło jego drużynie na misji w której nie mógł uczestniczyć, z powodu leczenia. Ku jego zaskoczeniu cała jego drużyna jest martwa. Wszyscy zgineli z rąk Dodorii. Zdenerwowany Bardock obiecał umierającemu Tomie że pomści jego i drużynę. Oczyścił  twarz przyjaciela z krwi białą chustą, która po zetknięciu zmieniła barwę na kolor czerwony z powodu wylewu krwi. Wściekły saiyanin zabija wszystkich sługusów Freezera, lecz przegrywa z Dodorią. Bardock zawiązał ją sobie na czole. Był to symbol jego lojalności do przyjaciół. Wrócił na Vegetę i opowiedział o zdradzie Freezy. Nikt jednak nie chciał mu uwierzyć i Bardock został wyśmiany. Sam zaatakował Freezę zgromadzając całą moc i rzucając ją w stronę imperatora. Niestety Freezer utworzył ogromną Death Ball, która zniszczyła nie tylko Bardocka, ale i całą Planetę Vegetę.
    Bardock SSJ.png

    Bardock Super Saiyanin

     Wystawiony na destruktywne działanie pocisku został przeniesiony w przeszłość, tuż przed tym faktem miał wizję, jak jego syn staje do walki z Freezą, co sprawia że przed śmiercią na jego twarzy pojawia się uśmiech. W przeszłości trafił na planetę Plant sprzed przybycia Tsufulian. Jego ranami zajął się tamtejszy doktor, Ipana, o wyżywienie dbał syn medyka, mały Berry. Bardock prędko zdobył przychylność tubylców, nie zlikwidował ich, jak Saiyanie mieli w zwyczaju, lecz poddał się ich leczeniu. Osiadł w jaskini nieopodal wioski, gdzie trenował i starał przypomnieć sobie, co się z nim stało. Obronił on Plantian przed atakiem Kyabiry i Tōbiego, dwóch zwiadowców wysłanych na Plant przez Chilleda, imperatora galaktycznego i przodka Freezy. Dzień po zabiciu najeźdźców na planetę przybył sam Chilled, z którym Bardock natychmiast podjął walkę, biorąc go za Freezera. Z początku przegrywał, ulegając sile Changelinga, lecz gdy życie jego przyjaciela Berry'ego stanęło pod znakiem zapytania, uległ furii jakiej jeszcze nigdy nie doznał i przemienił się w Super Saiyanina. Natychmiast przeważa w pojedynku z Changelingiem. Rzucając w niego strzałem kikōhy zwanej Riot Javelin, wystrzelił Chilleda poza atmosferę Plant. I tak kończy się przygoda Bardocka w serii Dragon Ball Z. Więcej Bardocka już nie zobaczyliśmy.

    Dragon Ball MinusEdytuj

    Przebywając na podbijanej planecie Bardock odbiera komunikat, w którym Freeza każe wszystkim Saiyanom wrócić do domu, Bardock wyczuwa podstęp o czym informuje swojego towarzysza. Na Vegecie rozmawia o tym z Gine, przez skauter nakazuje Raditzowi nie wracać. Bardock kierowany przeczuciem razem z zoną wykradają kapsułę, którą wysyłają Goku na Ziemię, gdzie zasięg Freezera nie sięga. Każą mu uważać na przedstawicieli Galaktycznego Patrolu.

    Osiągnięte poziomyEdytuj

    CiekawostkiEdytuj

    • Muzyczny motyw przewodni Bardocka „Solid State Scouter”, posiada w sobie japońskie słowa, oznaczające pewne jednostki liczbowe - rosnące od 800 aż po 13050, co prawdopodobnie jest ostatecznym poziomem mocy bojowej Bardocka w teraźniejszości.
    • Najprawdopodobniej Bardock jest pierwszym Super Saiyaninem. Lecz w filmie Dragon Ball Z: Battle of Gods jest powiedziane, że "...grupka Saiyanów, zebrała moc w jednego i powstał Super Saiyanin God..." więc nie wiadomo czy Bardock jest pierwszym Super Saiyaninem, czy grupka tamtych Saiyan była nimi.
    • W Dragon Ball Online i Dragon Ball Heroes, Bardock przeżywa walkę z Freezerem dzięki Mirze, ale Mira robi go swoim sługą. W GDM 3 Bardock uwalnia się spod władzy "time breakera" i osiąga SSJ3 (W DBO, wykonuje autodestrukcje żeby zabić Mirę).
    • Bardock i Brolly to najbardziej lubiane przez fanów postacie.
    • Postać Bardocka jest inspirowana postacią Johna Rambo. Świadczą o tym jego opaska, nagi tors, ciemna cera i samotna walka przeciw władzy.
    • Bardock występuje w mandze, pojawia się w odcinku "Son Goku wkracza do akcji", Freezer rozpoznaje jego twarz w twarzy Goku i pisze, że żaden z wojowników nie wiedział, że tyran wspomniał ojca Saiyanina, Bardocka.

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. Opracowany poziom jest iloczynem 13050·50, gdzie mnożna to poziom mocy zawarty w słowach piosenki Solid State Scouter, a mnożnik to krotność wzrostu mocy w poziomie Super Saiyanina. Wiemy, że przed transformacją Bardock otarł się o śmierć, a później jeszcze trenował, czyli jego poziom jest najprawdopodobniej jeszcze wyższy.
    2. 2,0 2,1 W grze Dragon Ball Heroes.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki