Fandom

Dragon Ball Wiki

Babidi

1276stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Babidi
Babidi.jpg
魔導師 バビディ
Madōshi Babidi
Imię w anime Babidi
Imię w mandze Bobbidi
Inne imiona Babi-Di
Płeć Mężczyzna
Debiut w mandze Rozdział #446
Debiut w anime DBZ, odcinek #220
Występuje LogoDBZ.jpgLogoDBGT.png
Rasa Majin
Zginął 1. Zabił go Majin Bū.
Pochodzenie nieznane
Miejsce zamieszkania Piekło
Poziom bojowy Nieznana
Głos Jōji Yanami
Znaczenie imienia „Madōshi Babidi” - „madōshi” to po japońsku „czarnoksiężnik”, a „babidi” pochodzi od słów zaklęcia wypowiedzianego przez wróżkę z disneyowskeigo Kopciuszka „Bibidi Bobidi Boo”
Pokrewieństwa
  • Bibidi (twórca i druga część)
  • Vegeta (po części sługa[1])
  • Majin Bū (najsilniejszy sługa)
  • Dābra (sługa)
  • Pui Pui (sługa)
  • Majū Yakon (sługa)
  • Wschodni Kaiōshin (największy wróg)
  • Babidi (jap. 魔導師バビディ [Madōshi Babidi], pl. w anime Babidi, pl. w mandze Bobidi, fr. Babidi, ang. Babidi)kosmita, Majin, czarnoksiężnik odpowiadający za przebudzenie , powstał w wyniku rozszczepienia się Bibidiego.

    WyglądEdytuj

    Babidi stanowi doskonały przykład genotypowy przedstawicieli swojej rasy. Jest niski i krępy, niemal garbaty, o nieproporcjonalnie wielkiej głowie z nieco wyłupiastymi, przymrużonymi oczami. Jego pomarszczona skóra mieni się trzema kolorami od żółtawego, przez zgniłozielony aż po ciemnooliwkowy.

    Charakter i umiejętnościEdytuj

    Mimo że wygląd Babidiego sugeruje niewinność i niepozorność osobnik ten jest wyjątkowo groźny oraz niezwykle przebiegły. Podczas walki zawsze wykorzystuje magiczną moc i ciemną energię zła. Potrafi zawładnąć umysłem każdej istoty, w której byłoby choć ździebko zła, co pozwoliło mu zniewolić Dābrę - Księcia Ciemności, a później częściowo Vegetę. W krytycznych momentach bardzo często używał teleportacji, by przenieść siebie i swoich podwładnych w inne, bezpieczniejsze miejsce. Przybył na Ziemię, aby uwolnić Majin Bū, Demona, który był mu potrzebny do zawładnięcia Wszechświatem i do pomszczenia śmierci twórcy, Bibidiego. Babidiemu dało się uwolnić zamkniętego w kuli Bū, na jego nieszczęście potoczyło się inaczej, niż planował. Bū po przebudzeniu zjadł Dābrę, czym całkowicie zaskoczył swego pana. Dzięki unieszkodliwieniu Księcia Demonów Majin ożywił Piccolo i Kulilina. Gdy Bū nabrał rozsądku i zaczerpnął wiedzy, pozbył się Babidiego, urywając mu głowę. Po śmierci czarnoksiężnik trafił do Piekła, skąd obserwował walkę Junsui Bū z Gokū i Vegetą, usilnie kibicując Saiyanom.

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. „Po części”, gdyż Babidi nie sprawował nad nim pełnej kontroli

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki