FANDOM

Babarianie (jap. ババリ人 [Babari-jin]) – rasa kosmitów zamieszkująca planetę Babari.

Wygląd i cechyEdytuj

Babarianie to humanoidalne gadopodobne istoty inteligentne o niezwykle konfliktowej naturze. Mają pomarańczowe skóry, niebieskie oczy oraz wnętrza paszcz, ostre zęby, ich głowy zakończone są pojedynczym, odchylonym do tyłu czułkiem-rogiem. Gdy zostają ukazani widzowi, ich ewolucja dopiero się rozpoczyna. Są świadomi nagości i przepasają biodra i część torsu prymitywnym odzieniem. Zawiązują proste antagonistyczne relacje społeczne wewnątrz swojej rasy. Kiedy Gowasu i Zamasu podróżują tysiąc lat w przyszłość, dowiadują się, że Babarianie są zdolni do opanowania ognia, konstrukcji broni pokroju maczug oraz budowy domów z nieociosanych kamiennych bloków.

NazwaEdytuj

Mimo iż brak oficjalnych danych, słowo „ババリ人, babari-jin” składa się z dwóch członów. Pierwszy z nich, tj. „ババリ, babari”, pochodzi najprawdopodobniej od „バーバリアン, bābarian”, japońskiego zapożyczenia z angielskiego „barbarian”, czyli „barbarzyńca”. Drugi człon to „人, -jin”, klasyfikator człowieka w postaci przyrostka dodawanego do ras ludzkich.

GaleriaEdytuj