Fandom

Dragon Ball Wiki

Aury

1276stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Aury
Dbz246(for dbzf.ten.lt) 20120418-20494926.jpg
オーラ, 気配
Ōra, Kehai
Nazwa w mandze Aury
Nazwa w anime Aury
Twórca Brak
Debiut w mandze Rozdział #001
Debiut w anime DB, odcinek #001
Użytkownicy Wszystkie żywe istoty.
Ile razy była używana i kiedy Bardzo wiele razy.
Używana w LogoDB.pngLogoDBZ.jpgDragon Ball Super Logo.pngLogoDBGT.png
Tłumaczenie nazwy „ōra” i „kehai” to po japońsku „aura”, „atmosfera”.

Aury (jap. オーラ, 気配 [Ōra, Kehai], pl. w anime Aury, pl. w mandze Aury, fr. Auras, ang. Auras) – widzialne lub niewidzialne pole energetyczne, pewnego rodzaju promieniowanie, które posiada każda żywa istota, od czasu do czasu ukazujące się w postaci kolorowej otoczki.

Aurę posiadają wszystkie formy żywe, tylko nie u wszystkich można ją dostrzec gołym okiem. Aby aura była widzialna, jej właściciel musi w pełni panować nad swoją ki.

Kolor i rozmiarEdytuj

Otoczka wokół wojownika może przybrać praktycznie każdą barwę. Przykładowo Freezer ma błękitną (w 15 filmie kinowym oraz w DBS bursztynowoognistą), Wojownicy Z używający techniki latania białą, Super Saiyanie złotą. Osobnik używający techniki Kaiō-ken czy będący na poziomie SSJG posiada aurę koloru czerwonego. Brolly LSSJ ma natomiast zieloną. Czarną aurę mają Black oraz wszyscy źli wojownicy w serii Dragon Ball GT, za wyjątkiem złych smoków. Beerus z kolei ma fioletową aurę, tak samo jak członkowie Oddziału Ginyū, a poziom SSJ Blue niebieską. Z kolei różową aurę ma transformacja SSJ Rosé. Istnieją również formy posiadające dwie aury jak Super Saiyanin Blue: Kaiō-ken czy Super Saiyanin Ikari.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki