FANDOM

Arkonianie[1]
Arconianie-poprawione.jpg
Brak nazwy[2]
Miejsce zamieszkania Arkonia
Przeciętny wzrost przedstawicieli rasy ok. 130-150 [cm]
Dieta Nieznana
Poziom intelektualny Istoty rozumne
Siła przeciętnego przedstawiciela rasy Nieznana

Arkonianie[1] (jap. brak[2], pl. w anime brak, pl. w mandze nie występuje, fr. brak, ang. Arconians, Arcosians) – rasa kosmitów zamieszkująca planetę Arkonia.

To Arkonianie, zawarłszy z Saiyanami pakt, dostarczali im osprzętu bitewnego, do którego należą między innymi pancerz bojowy i scouter, oni także udostępniali Saiyanom nowoczesne technologie, jak statki kosmiczne czy infrastruktura planety Vegeta. Pakt stanowił, że w zamian za owe dobra materialne Saiyanie służyli Arkonianom, podbijając dla nich planety, które następnie były przez Arkonian wystawiane na sprzedaż[3][potrzebne źródło].

WyglądEdytuj

Arkonianin.gif

Zbliżenie na twarz

Podczas swojego jedynego wystąpienia Arkonianie obleczeni są w długie, sięgające do ziemi, wyposażone w kaptur płaszcze w kolorze jasnoamarantowych róż. Ich skóra jest przynajmniej po części koloru zielonego i niebieskiego. Na twarzach przedstawicieli widnieje aparat gębowy przypominający maski przeciwgazowe.

WystępowanieEdytuj

Arkonianie pojawiają się tylko raz, ma to miejsce w anime, w 20 odcinku serii DBZ. Występują oni w historii o Saiyanach, którą opowiada Północny Kaiō. Nie wspomina ich ani manga, ani żadne kompendium wiedzy o Smoczych Kulach pokroju Daizenshū.

Nieoficjalne spekulacjeEdytuj

Chilled w płaszczu z kapturem (przybycie na Plant).png

Chilled w płaszczu

Wielu fanów sugeruje, że Arkonianie są albo przodkami rasy Changelingów, albo wręcz pierwszą, wczesną wersją ich wizerunku, stworzoną na potrzeby serialu. Poparciem dla tego jest fakt, iż w momencie premiery rzeczonego 20 odcinka DBZ nie opublikowano jeszcze rozdziału mangi, w którym pojawił się Freezer[4], więc jego aparycja nie była znana.

Dodatkowo fani w swych opracowaniach często powołują się również na płaszcze, w które odziani byli Arkonianie. Zarówno Chilled, przedstawiony w specjalnym rozdziale mangi pt. Dragon Ball: Episode of Bardock, spod ołówka Naho Ōishi oraz adaptującym go odcinku specjalnym, jaki i niszczący Vegetę Freezer (w opowieści Kaiō nazywany bogiem planety Vegety) przedstawieni są przyodziani w płaszcze o fioletowym połysku, podobne do tych noszonych przez Arkonian.

Arkonianie.jpg
Istnieje też hipoteza, w której uważa się, że rasa Arkonian została wymordowana przez Changelingów, którzy następnie zajęli ich miejsce.

Nazwa rasyEdytuj

Jako iż pierwszy i jedyny raz nazwa ta pojawiła się w amerykańskiej wersji serialu, brak oficjalnych potwierdzeń względem etymologii nazwy. Pośród fanów przyjęło się jednak twierdzenie, że słowo „arkonianie”, a faktycznie angielskie „arconians” wzięło swój początek od również angielskiego „arctic”, czyli „zimny”, „arktyczny”, co może być próbą podkreślenia zbieżności z rasą Freezera, która nazywana jest w różnych źródłach mianem Lodowych Demonów.

PrzypisyEdytuj

  1. 1,0 1,1 Słowo jest polską adaptacją nazwy nadanej rasie północnoamerykańskim dubbingu studia FUNimation.
  2. 2,0 2,1 Oficjalne źródła nigdy nie nadały nazwy tej rasie. W tłumaczeniu na japoński można by to zapisać w następujący sposób: アーコ ニア星人, Ākoniasei-jin.
  3. Część tej historii opowiada Północny Kaiō, kiedy zdradza Son Gokū jego saiyańskie pochodzenie.
  4. Data premiery 20 odcinka DBZ na antenie Fuji Television to 20 września 1989, natomiast 247 rozdział mangi, w którym pierwszy raz wystąpił Freezer, zadebiutował na łamach tygodnika Shōnen Jump 6 listopada tamtego roku, czyli niespełna dwa miesiące po emisji.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki