Fandom

Dragon Ball Wiki

Aquamist

1263strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Aquamist
Aquamist.jpg
アクアミスト
(恐怖の黒い霧)
Akuamisuto
(Kyōfu no kuroi kiri)
Specjalne właściwości Zamienia żywe istoty w demony.
Twórca Poprzedni bóg Ziemi
Miejsce pochodzenia Ziemia
Użytkownicy
  • Garlic
  • Garlic Junior
  • Pojawia się w LogoDBZ.jpg

    Aquamist (jap. アクアミスト [Akuamisuto], pl. w anime Dym z Czary Zła, pl. w mandze nie występuje, fr. Le fumée dans Vase du Malefice, ang. Black Water Mist) – stworzony przez dawnego ziemskiego boga na długo przed pojawieniem się w Boskim Pałacu Mega Piccolo i Garlica czarny dym, mający moc wyzwalania wśród żywych istot najmniejszych drobinek zła egzystujących w dnach ich dusz. Gdy dym ów zamknięty jest we flakonie, przyjmuje postać cieczy.

    DziałanieEdytuj

    Aquamist się rozprzestrzenia.jpg
    Po kontakcie z żywą istotą Aquamist odnajduje w jej wnętrzu zło, nawet to najmniejsze, i sprawia, że owo rośnie, opanowując ciało i umysł właściciela. Gdy już ciemność poweźmie górę w ofierze, rodzi się w niej demon, bezwzględny i rządny krwi stwór, który atakuje wszystko, co tylko spotka na swej drodze. „Demonizm” roznosi się wśród żywych istot nie tylko poprzez kontakt z mgłą, każdy zarażony może, gryząc zdrowego, przemienić go w potwora. Po upływie 24 godzin od transformacji zmiany spowodowane działaniem wody stają się nieodwracalne. Dodatkowo każdy poddany działaniu specyfiku, ślepo służy Makyanom.

    UżyciaEdytuj

    PierwszeEdytuj

    Gwiazda, w której poprzedni bóg zamknął Garlica i jego armię.jpg
    Gdy dobra część Piccolo została wybrana na następcę boga Ziemi, odtrącony pretendent do tronu Garlic wykradł poprzedniemu bogowi Aquamist i użył jej do wypełnienia swojej zemsty. Rozprzestrzenił ją wśród Ziemian i, połączywszy ich z odrodzonymi z piekieł demonami, stworzył armię, przy pomocy której chciał zabić boga, przejmując tym samym Boski Pałac i tron Ziemi. Poprzedni wszechmogący prędko położył kres jego ambicjom, pieczętując go i jego sługi w ośmioramiennej gwieździe, którą to wysłał na Gwiazdę Makyō.

    DrugieEdytuj

    Garlic Junior i jego ludzie - aquamist (7).jpg
    Kiedy Garlic Junior wydostał się z Martwej Strefy, uwięził Ziemskiego Boga i Mistera Popo, śladem ojca, ponownie wykorzystał aquamist do zawładnięcia ludźmi. Umieściwszy fiolkę z mgłą na skraju Boskiego Pałacu, sprawił, że wydostający się z niej dym spowinął całą Ziemię, przemieniając jej mieszkańców w demony. Powstrzymali go Wojownicy Z, a Bóg i Popo odczarowali zamienionych w potwory, używając do tego najświętszej wody.

    EtymologiaEdytuj

    Słowo „aquamist” to połączenie łacińskiego „aqua”, czyli „woda” i angielskiego „mist”, czyli mgła. Japońskie sformułowanie „恐怖の黒い霧, kyōfu no kuroi kiri” to „czarna mgła terroru”.

    GaleriaEdytuj

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki