FANDOM

Amondo (jap. アモンド [Amondo]) – to żołnierz drużyny Turlesa który wraz z Saiyan-jinem, przybywa na Ziemię, by zasiać na błękitnej planecie, ziarnko drzewa Shinseiju. Owoce z drzewa, gdy dojrzeją mają zapewnić większą  moc Amondowi i reszcie Teamu.

Z wyglądu przypomina człowieka, nosi taki sam Pancerz Bojowy jak wojownicy Saiyan, na lewym oku nosi Scouter. Jak na ziemskiego wojownika, Amondo dysponuje dużą silą ciosu. Przekonał się o tym Kurilín, który stoczył walkę z żołnierzem Turlesa. Mimo, że uczniowi Kame-Senina nie brak siły, to Amondo po początkowych problemach, ostatecznie pokonuje ziemianina. Później dołącza do reszty wojowników swojej drużyny, próbując unicestwić Son Gokū. Jednak Saiyan-jin, po zastosowaniu techniki Kaiō-ken, nie miał problemów, ze swoich przeciwnikiem i pozbawia go życia. Amondo, to postać występująca jedynie w czwartym filmie kinowym pt. Drzewo Mocy. W fabule telewizyjnego serialu w ogóle o nim nie słyszymy.

Przeszłość Edytuj

Amond DBZ

Amond

Amond ma złośliwą osobowość i przytłaczającą moc. Początkowo był okropnym przestępcą, który szaleje w całej galaktyce. Pewnego dnia został aresztowany przez Galaktyczny Patrol i uwięziony na planecie Nutts. Jednak tego samego dnia Saiyan Tullece zaatakował planetę, co pozwoliło Amondowi uciec. Po drodze spotkał się z Tullecem, który następnie zwerbował go do swojego oddziału.

Dragon Ball Z: Wielkie starcie o całą Ziemię Edytuj

Po rekrutacji przez Tullece, Amond zostaje drugim dowódcą po Tullecie. Ma moc wirowania w sposób małego tornada, zdolnego do odwrócenia nawet technik opartych na ki, takich jak Kienzan Kurilína. Amond zostaje zabity podczas szału Son Gokū Kaio-ken przeciwko ludziom Tullesa.

Siła Edytuj

W ulotce o filmie Wielkie starcie o całą Ziemię można stwierdzić, że Amond ma poziom 9 100.

W filmie Wielkie starcie o całą Ziemię, Amond pokazuje nie tylko łatwą obsługę i pokonanie Kurilína, ale także przeciwdziałanie  Kienzan (tego ostatniego). Później był łatwo pokonany i zabity przez Kaiō-ken wzmocnionego Gokū.

Techniki Edytuj

  • Technika latania -  umiejętność pozwalająca unosić się w powietrzu przy użyciu energii ki.
  • Kienzan - bardzo silna technika przystosowana do cięcia.

Ciekawostka Edytuj

  • Amond jest znany jako jedyny znany filmowiec, który został aresztowany przez Galaktyczny Patrol. Przypuszczalnie rola Tulleca w uwolnieniu go i jego rekrutacji w organizacji prawdopodobnie odegrała rolę w galaktycznym patrolu. Jako poważniejsze zagrożenie mogło być może spowodowało, że ich Szef Tullec stał się bardziej znany wśród Galaktycznego Patrolu, ponieważ okazało się, że jest poszukiwanym przestępcą przez Jaco Tirimentenpibosshi w Xenoverse 2, co ma sens, biorąc pod uwagę, że Tullece zwerbował znanego przestępcę do swojej organizacji i jego inwazji z planety Nuttów ułatwiło Amondowi ucieczkę z więzienia, co prawdopodobnie spowodowałoby, że Tullece zostałby sklasyfikowany jako poszukiwany przestępca, gdyby nie był uważany za takiego jak przed inwazją na planete Nuttów. Należy również zauważyć, że od czasów Amonda, Tulleca i reszty korpusu. W rzeczywistości są zawodnikami Armii Galaktycznej Freezera (ponieważ Turles stara się obalić Freezera), nie są chronieni przed aresztowaniem, będąc częścią imperium Freezera, które zostało uznane za niecelne przez Galaktyczny Patrol po tym, jak zostali pokonani przez Freezera i jego armię. Jednakże Tullece w Xenoverse 2 sugeruje, że nie obawiają się aresztowania przez  Galaktyczny Patrol, prawdopodobnie ze względu na ich większą moc dzięki spożywaniu Owocu Drzewa boskiej siły. Jego status jako Corps Tulleca numer dwa prawdopodobnie zwiększył reputację Amonda wśród Galaktycznego Patrolu po ucieczce z więzienia, ponieważ stał się drugim dowódcą niebezpiecznej organizacji przestępczej.

Galeria Edytuj

110248-untitled 3 large

Po przyjętym ciosie

Amond looks naive

Amond zaskoczony techniką Krillina

Użyna Turlesa

Drużyna Tulleca

Amond's mouth2

Amond sparaliżowany mocą Goku