FANDOM

Adiutant Black (jap. ブラック参謀 (ブラック補佐, ブラック総帥) [Burakku Sanbō (Burakku Hosa, Burakku Sōsui)], pl. w anime Generał Czarny, pl. w mandze Adiutant Czarny, fr. Colonel Black, ang. Staff Officer Black)ziemski żołnierz, członek wojskowej organizacji Red Ribbon, prawą ręka jej dowódcy, Reda. Wiernie służy swojemu zwierzchnikowi i doradza we wszystkich dziedzinach, lecz jego przełożony nie traktuje poważnie tego, co mówi i uważa go za bezsilnego protegowanego.

Kiedy Black dowiedział się o tym, że Red zbiera Smocze Kule, aby zażyczyć sobie wyższego wzrostu, a nie władzy nad światem, zastrzelił go i ogłosił armii, że od teraz on jest głównodowodzącym. W wyniku objęcia rządów zmienił nazwę organizacji na Armia Black Ribbon, jednak owa armia została szybko rozgromiona przez Sona. Ostatecznie Black przegrał starcie z Saiyaninem i zginął.

OsobowośćEdytuj

Black to typowy przykład uniżonego i lojalnego sługi, który gotów jest zrobić wszystko, co rozkaże jego przełożony. Na ogół adiutant wykonywał i mówił dokładnie to, co chciał usłyszeć bądź, co rozkazał mu Red, mimo iż w głębi duszy go nienawidził.

WyglądEdytuj

Black jest dość wysokim, umięśnionym, czarnoskórym Ziemianinem. Przeważnie ma na sobie czarny frak, niebieskie sztruksy i białą koszulę pod czarnym krawatem, czasami występuje bez marynarki.

Dragon Ball Edytuj

Saga Armii Red Ribbon Edytuj

Black hosa1
Główne artykuły: Saga Armii Red Ribbon, Podsaga Generała Niebieskiego i Podsaga Generała Czerwonego
Hqdefault-1

Początek potyczki Generała Czarnego i Gokū

Podczas misji Dowódcy Czerwonego, by zdobyć wszystkie siedem Smoczych Kul, Czarny pomaga mu w drobnych rzeczach, takich jak wręczanie Czerwonemu cygarów lub komplementowanie jego inteligencji, podczas gdy Czerwony stale się obraża, głównie gdy Czarny stoi zbyt blisko Czerwonego, a Czerwony nie chce czuć się jak dziecko ze względu na jego wzrost. Kiedy Dowódca Red wynajmuje Najemnika Tao Pai Pai, aby wyeliminować Goku, który ingeruje w plany Armii Czerwonej Wstęgi, Black ma wątpliwości co do Tao, kiedy po raz pierwszy go zobaczył. Kiedy Tao zabija Generała Niebieskiego, oficer, któremu Black powiedział,  że nie spisał się dobrze dla Armii Czerwonej Wstęgi, tylko z jego plecami,( Czarny jest w szoku). Kiedy Tao rzekomo zabił Gokū, informuje Czerwonego i Czarnego, że powróci z Smoczymi Kulami  w ciągu trzech dni. W międzyczasie Czarny kontynuuje asystowanie Czerwonemu . Po tym, jak Goku pokonał Tao Pai Pai , zabójcę wynajętego przez Generała Czarnego oraz Dowódcę Reda, Gokū obiecuje Upie , że ​​dostanie Smocze Kule, by wskrzesił swojego zmarłego ojca, Gokū burzy Kwaterę Główną Czerwonej Wstęgi, by zdobyć Smocze Kule, które Tao Pai Pai wcześniej mu ukradł . Generał Black wielokrotnie próbuje przekonać Dowódce Czerwonego, by ewakuował fortecę do bezpieczniejszego  miejsca, ale Generał Red odmawia. Generał Czarny toczy walkę z Gokū sam, ale przegrywa. Gokū uratował życie Generała Czarnego, gdy ostateczny cios Gokū spowodował, że Generał Czarny  uderzył w okno. Kiedy sufit  zastawił się na Gokū, oficer sztabowy Black przeżył, ponieważ wisiał na parapecie. Usłyszawszy radosne przemówienie Dowódcy  Reda o stanie się wyższym człowiekiem, Czarny był zbulwersowany, mówiąc, że jego szalona ambicja kosztowała armię drogo, jak pokazano w inwazji Gokū, i ostatecznie (inwazja) doprowadziła do  porażki armii.

MV5BYjBiYzI5NDgtZTY1ZC00YjVmLWE1YTYtMDk5ZGEwMmU0MjZlXkEyXkFqcGdeQXVyMTk3OTMzOA@@. V1

Generał Czarny zastrzelił Dowódcę Czerwonego

Dowódca Red odpowiada, że nie ma znaczenia, ilu żołnierzy zginęło i ile zginie , dopóki nie  osiągnie swojego celu.  Wyjaśnia, że generał Czarny  jest po prostu zbędnym lokajem, tak jak reszta Armii Czerwonej Wstęgi. Rozzłoszczony, Czarny strzela do Generała Czerwonego i natychmiast go zabił. Goku przedarł się ruiny sufitu i znalazł  Czarnego, który oferuje mu pozycję w nowej armii Generała czarnego  - Armii Czarnej Wstęgi-  Gokū odmawia.

RRAPenetrate!

Gokū przebijający robota

Generał czarny  następnie wchodzi do super-silnego robota o nazwie "Osłona Waleczna",  stoły nagle obracają się w stronę Gokū. Walka trwa na zewnątrz, a Czarny kontrolujący robota  rzuca  Gokū na ziemię. Próbuje go wykończyć Falą Energii o Pełnej Mocy , ale Gokū  szybko odzyskuje przytomność . Czarny następnie zaskakuje Gokū i wystrzeliwuje rakietę, aby zniszczyć Goku, grożąc nawet jego żołnierzom i sztabowi, ale Gokū wykopuję  rakietę. Po uświadomieniu sobie, że chłopiec jest zbyt potężny, Czarny próbuje uciec przed  Gokū, ale młody wojownik wystartował i przebił robota , który eksplodował, z Generałem Czarnym uwięzionym w nim, ponieważ nie miał zainstalowanego spadochronu.

Dragon Ball GT Edytuj

BiTDa7dCAAIc-kU

Generał Czarny w Dragon Ball GT

Saga Super sztucznego człowieka numer 17 Edytuj

Członkowie Armii Czerwonej Wstęgi, w tym Generał czarny, którzy pojawiają się w Dragon Ball GT, są rysowane w stylu opartym na ich wyglądzie w oryginalnej Dragon Ball. Czarny ma krótkie występy w Sadze Super sztucznego człowieka numer 17 . Po tym, jak on i kilku innych członków Armii Czerwonej Wstęgi są wysyłani z powrotem do Piekła przez Pan.

Filmy w których występuje Edytuj

StaffOfficerBlackPathToPower

Generał Czarny

Dragon Ball: The Path to Power Edytuj

Maxresdefault-1

Śmierć Sztucznego człowieka #8

W filmie Dragon Ball: The Path to Power, Generał Czarny  ma podobną rolę jako prawa ręka dowódcy Czerwonego. Podobnie jak serii, Czarny zabija swojego szefa, strzelając do niego po odkryciu jego prawdziwych intencji z Smoczymi Kulami. Zmienił również nazwę organizacji Armia Czarnej Wstęgi i przygotował się do bitwy z Gokū w swoim robocie . Ostatecznie został pokonany przez Kamehameha Gokū po tym, jak Czarny zniszczył system Sztucznego człowieka numer 8.

Siła Edytuj

Oficer sztabowy Black jest zwinny w posługiwaniu się bronią palną, co widać na przykładzie użycia broni. Black jest także zdolny do walki wręcz  i prawdopodobnie najsilniejszym członkiem Armii Czerwonej Wstęgi, ponieważ  jak mówi Gokū, że nie pójdzie tak łatwo jak z innymi. Jednak okazuje się, że nie pasuje do Gokū. Czarny posługiwał się do  walki głównie z użyciem Battle Jacket. Gokū sugeruje również, że Generał Czarny  był słabszy niż Tao Pai Pai, ponieważ wspomniał po pierwszej walce, że nie był on wielkim wyzwaniem w porównaniu do niego.

CiekawostkaEdytuj

  • W czwartym filmie kinowym DB wizerunek Blacka został całkowicie zmieniony. Istnieją spekulacje, że to przez to, iż pierwotna wersja była zdaniem niektórych rasistowska[1].

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Potrzebne źródło.