Fandom

Dragon Ball Wiki

Ūb

1263strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja3 Udostępnij
Jeśli tylko możesz — uzupełnij je!

Ūb
Majuub.png
ウーブ
Ūbu
Imię w anime Ubub
Papaj
Imię w mandze Uub
Inne imiona Ubu
Popeye
Papai
Popeyman
Płeć Mężczyzna
Debiut w mandze Rozdział #518
Debiut w anime DBZ, odcinek #289
Występuje LogoDBZ.jpgLogoDBGT.png
Rasa Ziemianin
Zginął 1. Został zjedzony przez Baby'ego.
Pochodzenie Ziemia
Miejsce zamieszkania Ziemia
Poziom bojowy 400 000 000 [j]
Głos Megumi Urawa (Ūb na swoim pierwszym Tenka-ichi Budōkai w DBZ)
Atsushi Kisaichi (Ūb w DBGT)
Znaczenie imienia słowo „ūb” pochodzi od „bū”, które jest nawiązaniem do słów zaklęcia wypowiedzianych przez wróżkę z disneyowskiego Kopciuszka, brzmiących: „Bibidi Bobidi Boo”.
Pokrewieństwa
  • Majin Bū (pierwotna forma oraz późniejszy składnik fuzyjny)
  • Son Gokū (mistrz)
  • Ūb (jap. ウーブ [Ūbu], pl. w anime Ubub, pl. w mandze ?, fr. Oob, ang. Uub, Majuub) – najsilniejszy Ziemianin, prosty wieśniak, członek stowarzyszenia Wojowników Z, reinkarnacja pierwotnej formy Majin Bū, całkowicie złego demona, jego imię jest wynikiem czytania „Bū” od tyłu. Posiada niezwykłą zdolność szybkiego pojmowania nowych technik walki i wzrostu energii ki.

    WyglądEdytuj

    Ciemnoskóry chłopiec z irokezem. Początkowo ma niebieską koszulę i szare spodnie, w DBGT nosi niebieskie kimono. Po połączeniu z Buu ma białe, szerokie spodnie i czarną kamizelkę ze złotymi lamówkami np. biorąc udział w turnieju, który zorganizował Mr Satan, by wyłonić swojego następcę, bierze udział w przebraniu i masce.

    CharakterEdytuj

    Spokojny, skromny, nieśmiały, łagodny. Walczy w ostateczności, nie lubi tłumów, ceni anonimowość.

    Dragon Ball ZEdytuj

    Poznajemy go na Tenka-ichi Budōkai #28, gdzie przybywa w celu zdobycia pieniędzy dla swojej wioski. Przechodzi przez eliminacje i staje do walki z Son Gokū. Jako że zna jedynie podstawy sztuk walki, ulega presji zawodowego przeciwnika. Gokū postanawia wziąć go na trening i przekazać mu całą swoją wiedzę (jak jest w pierwotnej wersji mangi) lub daje mu Kinto i Nyoi-bō i mianuje go nowym obrońcą Ziemi (jak jest w ulepszonym wydaniu mangi).

    Dragon Ball GTEdytuj

    Black Star Dragon Ball SagaEdytuj

    Widzimy Ūba już w jednej z początkowych scen, kiedy to walczy z Sonem. Owa walka kończy się remisem. Wojownicy przerywają, aby zapobiec zniszczeniu pałacu Dendego. Następnie rozstają się i Ūb wraca do swojej wioski. Goku obiecuje jeszcze Ūbowi, że razem potrenują.

    Baby SagaEdytuj

    Kolejny raz pojawia się niespodziewanie podczas inwazji Baby'ego. Mówi, że kiedy Baby zjawił się na Ziemi ukrył się w górach i trenował. Ratuje Pan i rozpoczyna walkę z Baby'm. Prawie ginie, ale nagle zjawia się Majin Bū i przyjmuje ataki Baby'ego na siebie. Ūb wchłania i przemienia się w Majūb. W tej formie ponownie rozpoczyna walkę z Baby'm, ale kiedy jest bliski zwycięstwa Baby podnosi poziom energii i zamienia go w czekoladę jego własną techniką. Gdy Goku zostaje wzmacniany energią Gotena , Trunksa , Gohana i Pan , Ūb w brzuchu Baby'ego odmienia się i tworzy wokół siebie kulę energii, zadając Tsufulowi ogromny ból od środka. Dzięki temu Goku zebrał wystarczająco energii i pokonał Baby'ego.

    Sūpā Jinzōningen Jū Nana-go i Evil Shen Lóng SagaEdytuj

    Ūb bierze udział w turnieju zorganizowanym przez mr Satana, by wyłonić jego następcę. W przebraniu dociera do finału, ale Bū nie pozwala mu pokonać swojego przyjaciela i Ūb pozwala się wyrzucić z ringu. Następnie z Vegetą i innymi obrońcami Ziemi walczy z Super #17 (oczywiście bezskutecznie), który odczepia sobie dłoń i ostrzeliwuje go z karabinu maszynowego. Później ponownie pomaga Goku zebrać energię od Gohana, Gotena i Trunksa podczas walki z Yī Xīng Lóng, ten jednak uwalnia się od założonej przez niego dźwigni i strzela mu pociskiem ki w twarz. Po fuzji Goku i Vegety podchodzi do pozostałych Saiyan oglądających walkę, że sam chętnie także spróbowałby fuzji. Gohan jednak mówi mu, że najpierw musi wyleczyć rany. 

    Saga Złych SmokówEdytuj

    Ūb pomaga wojownikom Z walczyć z ostatnim smokiem, jednak nie daje rady i schodzi z pola walki, gdy do akcji wkracza Gogeta. Oddaje energię do Super Genki-Damy.

    GaleriaEdytuj

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki